Rolul culorilor în imaginea de
brand și cum poate Tipografia să
le evidențieze

După ce Pantone a anunțat recent culoarea anului 2023, Viva Magenta, ne-am gândit că un nou post pe blog legat de importanța culorilor în imaginea de brand este binevenit!

Pe lângă logo sau mesajul general transmis, culoarea se află în topul elementelor de brand care pot transmite tot ce îți dorești către clientela selectată. Da, ai înțeles bine: culorile pot “vorbi” și transmite imaginea brandului imediat către public.

Trăim într-o lume plină de culori, care ne influențează emoțiile, gândirea și deciziile inconștient. Culorile au reprezentat mereu un stimul real pentru creierul nostru și contribuie activ la activitățile noastre de zi cu zi. Spre exemplu, o haină colorată ne poate înveseli imediat ziua, iar una monotonă ne poate face să ne simțim abătuți sau obosiți. Și acum întrebarea: pot culorile să ofere aceleași rezultate și în cazul brandurilor? Răspunsul este categoric DA!

Cum? Vă lăsăm să descoperiți în rândurile următoare.

Despre psihologia culorilor

Încă din secolul XVI se studiază modul în care culorile pot “afecta” starea, decizia sau gândirea oamenilor. Astăzi, în era modernă, studiile arată (conform celor de la Homestead) că aproximativ 90% dintre oameni afirmă că sunt influențați de culoare în decizia de cumpărare și că au nevoie de doar 90 de secunde să ia această decizie, bazată pe atracția către culoarea (sau culorile) prezentată.

Prima impresie chiar contează, iar identitatea vizuală a brandului este primul lucru pe care un client îl experimentează în contactul cu acesta. De aceea, culorile, care fac parte din identitatea vizuală a brandului, joacă un rol atât de important. Același studiu ne arată și că alegerea culorilor potrivite poate crește cu până la 40% șansele de succes ale brandului. Un exemplu real este al celor de la HEINZ, care după ce au schimbat eticheta sticlelor de ketchup în culoarea verde au înregistrat peste 10 milioane de vânzări.

Culorile și mesajul lor

După cum spuneam mai sus, culorile pot transmite anumite emoții și te pot transpune într-o anumită stare, iar multe branduri populare din lume au înțeles acest lucru și se folosesc de anumite combinații de culori pentru a avea succes. De mulți ani companiile de renume de pe piața restaurantelor și a supermarketurilor se folosesc de culoarea roșie în imaginea de brand, culoare induce ideea de “urgență” și “rapid”, dar s-a dovedit și că poate crește apetitul oamenilor.

Dar haideți să analizăm mai bine fiecare culoare populară și semnificația ei:

  • Roșu: după cum spuneam, induce ideea de “urgență”, dar mai poate simboliza și mișcare, energie, entuziasm sau pasiune;

  • Albastru: este asociată cu sentimentul de siguranță și încredere. De asemenea, poate induce calm și este des folosită în imaginea brandurilor care își doresc să creeze o legătură puternică cu clienții;

  • Verde: înseamnă viață, sănătate și armonie. E o culoare care își va avea locul oricând în industria farmaceutică sau a suplimentelor nutriționale;

  • Galben/Portocaliu: ambele culori exprimă 2 sentimente pe care dorim să le trezim mereu în clienții noștri – fericire și optimism;

  • Violet/Mov: o culoare care este asociată cu imaginația, spiritualitatea și înțelepciunea, prin legătura ei cu regalitatea;

  • Negru: în ciuda tradițiilor naționale de care este legată această culoare, negrul exprimă putere, siguranță, eleganță și seriozitate;

  • Gri: o culoare care este dovedit că poartă semnificația practicabilității, maturității și a eternității;

  • Alb: un nou început sau o imagine curată și sofisticată a brandului. Albul va reprezenta mereu alegerea perfectă pentru o combinație de culori de succes.

Acum că am aflat semnificația ce se ascunde în spatele culorilor este momentul să aflăm dacă acestea întregesc sau nu imaginea brandului.

Cum alegem culorile pentru imaginea brandului?

Pentru a răspunde la această întrebare, trebuie să analizăm brandul propriu și, mai exact, ce vrem ca acesta să transmită. Vrem ca brandul să fie perceput ca unul serios sau jucăuș? Ne dorim să sugerăm ideea de încredere, loialitate sau siguranță?

De asemenea, este nevoie să analizăm puțin profilul clienților noștri. Fac parte din publicul general sau nișat? Sunt persoane fizice sau companii? Reprezintă o familie sau o anumită categorie de vârstă (copii) sau sunt persoane independente?

În funcție de răspunsurile la aceste întrebări și după o bună analiză a brandului propriu, putem reciti semnificațiile culorilor principale de mai sus și să descoperim dacă alegerea noastră a fost una potrivită sau trebuie să apelăm la partea de rebranding.

Cum poate tipografia să ajute imaginea brandului?

După alegerea culorilor și întregirea imaginii de brand, pasul următor este reprezentat de creșterea gradului de cunoaștere a brandului și familiarizarea publicului cu imaginea acestuia.

În această etapă de promovare, rolul tipografiei devine unul esențial. Cu ajutorul unor servicii alese potrivit, poți evidenția perfect culorile principale ce reprezintă brandul tău. Indiferent ce vei alege: personalizarea materialelor și ambalajelor în culorile respective, aplicarea unor efecte unice, precum efectele 3D, ce atrag atenția asupra culorilor sau expunerea lor pe un banner outdoor/prin litere voluminoase, în cadrul unei agenții de printing și tipografie completă vei găsi serviciile potrivite.

Echipa Antel este pregătită să coloreze în cel mai frumos mod imaginea brandului tău și să te ajute să obții rezultatele așteptate pentru acțiunile de promovare. Ne poți contacta pentru detalii despre serviciile noastre aici!

DISTRIBUIE:

Antel-print
Primary Color
default
color 2
color 3
color 4
color 5
color 6
color 7
color 8
color 9
color 10
color 11
color 12