Lumea modernă înseamnă digitalizare. Înseamnă să descoperi internetul și să te folosești de toate instrumentele puse la dispoziție de acesta pentru a crește business-ul tău. De aceea, campaniile de marketing au început să se dezvolte cât mai mult pe partea de online, un mediu în care tot mai multă lume este activă și în care este necesar să fii prezent.
Totuși, chiar și în era digitală în care ne aflăm cu toții acum încă răsfoim cataloage, primim și citim pliante, cerem sau oferim cărți de vizită și suntem captivați de bannere sau postere outdoor.
Asta deoarece, în opinia noastră, lumea print-ului fizic rămâne de interes și oferă posibilitatea de a promova în cel mai direct mod posibil materialele de brand proprii, chiar și atunci când publicul este “offline”.
O campanie de marketing reușită îmbină perfect lumea publicității online cu cea a printurilor fizice, offline. Doar așa poți atinge o masă cât mai mare de clienți potențiali și nu te limitezi la un singur mediu de promovare. Dar te invităm să citești mai multe în continuare, pentru a afla de ce este important să nu renunți la serviciile de printing pentru campaniile de marketing viitoare sau în desfășurare.
De ce să apelezi la printuri pentru campaniile de marketing?
Pentru a răspunde la această întrebare cât mai simplu, vom cita un studiu realizat de DMA (Data & Marketing Association), care ne spune că “peste 56% din consumatori au încredere mai mare în printurile fizice, decât în reclamele online”. Acest rezultat nu surprinde, având în vedere problemele apărute pe internet odată cu digitalizarea întregii lumi: fake news, promoții false, false advertising etc.
De asemenea, printurile fizice pot transmite direct informații relevante către publicul larg, precum:
- Calitatea serviciilor prin calitatea printurilor realizate (calitatea înaltă a hârtiei, un font bine selecționat etc);
- Cât de încredere este brandul prin intermediul informațiilor prezentate;
- Importanța acordată publicului selecționat, prin targetarea directă cu printuri și materiale promoționale proprii.
Pe scurt, un print de calitate reflectă specificul serviciilor sau produselor oferite și poate convinge mult mai rapid un client să interacționeze cu brandul propriu.
Cercetare extinsă și eforturi apreciate de publicul larg
Pe lângă toate cele de mai sus, o campanie care include servicii de printing presupune cercetare, o înțelegere mai bună a publicului căruia i se va adresa, precum și mult timp petrecut pentru a alege varianta cea mai bună de printuri, care vor impresiona și vor aduce rezultate.
Publicul larg cunoaște toate acestea, de aceea tinde să acorde mai multă atenție și încredere unei campanii bazată pe materiale printate, decât unei campanii digitale. Cea din urmă poate fi schimbată/adaptată foarte ușor în funcție de rezultate oferite, dar o campanie de printing necesită o mulțime de cercetări aprofundate, în care brandurile trebuie să petreacă cu adevărat timp pentru a-și cunoaște clienții. De asemenea, trebuie să fie încrezători în campaniile pe care le implementează sub formă de printuri, mai ales pentru că este costisitor și necesită timp să faci modificări retroactiv.
O rampă reală către rezultate extraordinare
Campaniile de marketing digitale oferă rezultate vizibile într-un timp relativ scurt și au avantajul unui cost scăzut de implementare, promovare și corectare/analiză, dar dacă acestea îmbină eforturile de promovare online cu serviciile de printing/tipărire se vor transforma într-o “rampă” reală de creștere a brandului și numărului de clienți activi.
Orice campanie de marketing trebuie să se folosească de toate canalele disponibile pentru promovare, iar una cu adevărat de succes nu va ocoli oportunitatea de a ajunge direct la consumatorii săi prin printuri de calitate, personalizate, care vor reflecta imaginea brandului și a serviciilor.
“Printurile tradiționale oferă consumatorilor o experiență personală – ceva tangibil cu care aceștia pot interacționa direct, purta cu ei sau la care se pot reîntoarce oricând își doresc” – Rachel Aldighieri Managing Director DMA.
Alte beneficii oferite de printurile fizice în campaniile de marketing
Printurile pot fi integrate perfect în viața de zi cu zi a oamenilor, iar în același timp reușesc să acapareze cu succes atenția acestora. În plus, dacă acestea sunt personalizate și expediate direct către publicul larg, oferă un grad de importanță crescut acestora, ceva unic, ce campaniile digitale încă nu pot reuși în întregime.
În spațiul digital suprasaturat, atenția oamenilor s-a diminuat considerabil, iar o reclamă digitală poate fi trecută cu vederea, cu ușurință. Cu toate acestea, un print fizic necesită mai mult timp de concentrare, deci o atenție sporită din partea publicului pentru a reuși să înțeleagă mesajul transmis. Oamenii nu vor ezita niciodată să citească, să acorde interes sau să fie atrași de ceea ce au în mână (fizic) sau ceva care li se adresează direct în lumea offline.
Cele mai eficiente strategii de marketing reprezintă un amestec de reclame online și offline, asigurând că oamenii se “intersectează” cu acestea de cât mai multe ori posibil, fără a fi expuși la mesaje și încercări de promovare mult prea agresive.
Tangibilitatea și încrederea merg mână în mână pentru serviciile de printing. Aceste 2 caracteristici reprezintă ceva ce digitalul nu poate oferi absolut, deocamdată, și acordă acestora o oportunitate reală de a oferi consumatorilor materiale de brand importante, unice. Prin printuri creative se poate crea oricând marketing eficient și captivant.
Te putem ajuta să dai culoare printurilor tale, pentru campaniile de marketing viitoare! Nu uita că ne poți contacta oricând online, aici – www.antelprint.ro/contact, pentru mai multe detalii despre serviciile noastre sau pentru o ofertă de preț.
Descoperă lumea printurilor împreună cu noi și bucură-te de toate beneficiile oferite de acestea!