Publicitate vs Printing

Oricât de mult ne-am dori să găsim toate serviciile de care avem nevoie în acelaşi loc, trebuie să ştim că, uneori, acestea este mai bine să fie delimitate. Şi aici ne referim la agenţiile de publicitate şi agenţiile de printing.

Chiar dacă au ceva important în comun, branding-ul, o agenţie de publicitate şi una de printing reprezintă 2 lumi diferite şi răspund la 2 categorii diferite de nevoi ale unui business. Dar pentru a înţelege mai bine ce le diferenţiază, haideţi să aflăm mai multe despre fiecare în parte.

Ce face mai exact o agenţie de publicitate?

Pe scurt, agenţia de publicitate naşte o idee. Ideea de brand. De la culori, fonturi, vizualuri sau logo, până la modul de comunicare cu publicul virtual sau fizic, acest tip de agenţie construieşte treptat imaginea de brand a unui business. Imagine care va fi „purtată” pe viitor în toate materialele folosite pentru a face publicitate brand-ului nou construit.

În plus, agenţia de publicitate se diferenţiază prin serviciile oferite, care acoperă, în cea mai mare parte, sfera digitală. Aici putem menţiona Social Media Marketing, Web Design, Online Branding, Community Management, Online Marketing, Digital Advertising şi multe altele. După cum spuneam, legate de publicitatea şi marketingul online.

Ce servicii oferă o agenţie de printing?

Dacă agenţia de publicitate dă naştere unei idei de brand, pe care o exploatează mai apoi, în special, în mediul online, o agenţie de printing transformă acea idee în ceva real, ceva ce poate fi atins (cu adevărat).

Odată creată o imagine de brand, aceasta trebuie respectată atât în mediul online, cât şi în mediul offline. Pentru nevoile care apar în cazul celui din urmă, agenţia de printing poate oferi exact serviciile pe care le caută un business, şi anume: printare materiale promoţionale (flyere, pliante etc.), printare cărţi de vizită şi alte materiale de identitate, personalizare echipamente sau imprimare logo pe diferite suprafeţe etc.

Pe foarte scurt, Agenţia de printing se asigură că imaginea offline a brand-ului este corespunzătoare şi creşte în concordanţă cu cea din mediul online.

Care sunt lucrurile care leagă o agenţie de printing de una de publicitate?

De la culori şi fonturi, până la aplicarea logo-ului pe toate materialele create, agenţiile de publicitate şi cele de printing au acelaşi scop: dezvoltarea imaginii de brand a unui business. În timp ce una este mai mult focusată pe mediul online, cealaltă completează perfect acţiunile primeia în mediul fizic, mediul în care oamenii pot observa un brand cu ochiul liber în oraşul lor, în călătoriile lor sau în diferite instituţii şi clădiri.

Scopul comun acestora este şi motivul pentru care între multe agenţii de publicitate şi agenţii de printing s-a realizat, cu timpul, o frumoasă relaţie de colaborare. Totul, până la urmă, pentru a putea oferi clientului serviciile complete de care are nevoie la început de business sau rebranding.

Ce diferenţiază o agenţie de publicitate de una de printing?

Pe lângă serviciile explicate mai sus, putem spune că o agenţie de printing se diferenţiază de una de publicitate prin elementele şi instrumentele pe care le folosesc. Dacă o agenţie de publicitate se poate folosi de comunitatea online formată în jurul unui brand, elemente digitale (ca hashtags, emojis, video-uri, gifs), limbaj online personalizat sau diferite promoţii/oferte pentru a stârni interesul publicului din online, o agenţie de printing trebuie să stârnească acelaşi interes prin elemente statice, fizice, dar care respectă în totalitate identitatea de brand.

Deşi ultima parte pare mai greu de realizat, agenţiile de printing au demonstrat de fiecare dată că relevanţa lor este reală şi că materialele fizice pe care le realizează au un farmec aparte, farmec ce se poate păstra în timp.

Cât de mult a diferenţiat pandemia agenţiile de publicitate de cele de printing?

Nu este necunoscut faptul că pandemia de SARS-COV 2, care a început în martie 2020, a avut un impact major asupra majoritatea business-urilor şi agenţiilor din ţară, printre acestea fiind incluse şi agenţiile de printing.

Nevoia de izolare a oamenilor, business-urile care au fost nevoite să întrerupă sau înceteze definitiv activitatea, precum şi restricţionarea circulaţiei oamenilor au dus la o scădere considerabilă de cerere a „lucrurilor fizice”, precum sunt printr-urile sau mult cunoscutele reclame outdoor.

Astfel, conform specialiştilor în publicitate şi marketing din România, dacă pentru agenţiile de publicitate nevoia de a trece în sfera online a business-urilor le-a adus o creştere de 12% în anul 2021 faţă de 2020, pentru agenţiile de printing anul 2021 a adus, din păcate, o creştere de 0% faţă de anul anterior.

Totuşi, nevoia de expunere atât în mediul online cât şi în mediul offline persistă în rândul business-urilor autohtone, lucru care duce şi la continuarea colaborării dintre o agenţie de publicitate cu una de printing.

Dar cel mai important lucru: acum sperăm că ştiţi răspunsul la întrebarea „Şi eu la cine pot printa câteva cărţi de vizită şi pliante?”

Distribuie:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Vrei o ofertă de preț? Completează formularul de mai jos: