Sfaturi profesionale pentru a
obține un print de calitate
Printurile rămân modalitatea perfectă prin care publicul și clienții pot interacționa direct cu brand-ul propriu și produsele proprii. În plus, acestea reprezintă și modalitatea prin care poți arăta tuturor atenția proprie la detalii, tot mai relevantă în cadrul publicului larg, și ce te diferențiază de restul brand-urilor existente deja pe piață.
Dacă ești la început de drum și nu știi încă cum poți obține un print de calitate care “va face diferența“, atunci sfaturile noastre de mai jos sigur îți vor veni în ajutor! Până la urmă, un print de calitate depinde și de o colaborare bună între agenția de printing și client/designer, lucru pe care echipa Antel îl înțelege foarte bine.
Sfaturi legate de elementele de conținut
Un print ar fi până la urmă doar o foaie simplă, albă, fără elementele de conținut care să îi ofere culoare și care să îl aducă “la viață”. De aceea, modul în care acestea sunt gândite, alese și poziționate în design-ul grafic are un rol important în calitatea print-ului final.
Ce înțelegem prin elemente de conținut? Acestea sunt reprezentate de culori, texte, forme, umbre etc. Alegerea și combinarea acestor elemente este foarte importantă pentru a asigura un print exact așa cum își dorește clientul. Astfel, oferim următoarele sfaturi pe acest subiect:
Alegerea culorilor
Culorile trebuie să fie reprezentative pentru brand și trebuie să fie plăcute, ușor de citit și ușor de observat. Astfel, nu se recomandă alegerea unor culori care nu sunt complementare și care nu fac o “echipă” foarte bună în design-ul grafic.
Spre exemplu, o combinație de culori care atrage atenția imediat este între negru și o culoare caldă, care iasă în evidență imediat în combinație cu aceasta, precum este galbenul. La polul opus, un galben fluorescent de exemplu nu va ieși niciodată în evidență pe un fundal deschis, cum ar fi un fundal alb.
Less is more – În cazul textului
Știm, vrei ca prin intermediul printurilor să oferi cât mai multe informații relevante clienților, însă acest lucru nu va fi întotdeauna o idee bună. În loc să folosești mult text în design-ul grafic, care va fi greu de citit din cauză că este înghesuit și este scris la dimensiuni mici, îți propunem să “aerisești” design-ul.
Alege câteva fraze relevante, care vor capta imediat atenția oamenilor și care conțin cele mai importante informații despre business. Așa, clientul poate afla tot ce îl interesează în câteva secunde și va reține mult mai ușor tot ce citește.
De asemenea, alege cu atenție fonturile și fii atent/ă ca acestea să corespundă manualului de branding, să se combine perfect (în cazul în care design-ul grafic are 2 sau mai multe fonturi) și sunt plăcute publicului.
Cât de unitar este contentul înainte de print?
Culorile și formele alese se încadrează perfect în design? Textul este ușor de citit printre acestea sau dacă este suprapus pe diferite forme/culori?
Acestea sunt doar câteva întrebări pe care ar trebui să le verifici, înainte de a alege să printezi design-ul. Per total, elementele de conținut trebuie să creeze un “blend” (amestec) perfect și să scoată design-ul grafic în evidență.
Tips pentru design-uri grafice
Un print de calitate începe cu un design garfic de calitate! De aceea, este foarte important ca design-ul grafic să “respecte” câteva reguli pentru o tipărire corectă. De la margini, până la claritatea designului, vei observa că toate acestea joacă un rol foarte important în obținerea printului perfect.
Zona de Bleed
În cazul anumitor printuri (spre exemplu, broșuri), anumite secțiuni/margini din design se vor înlătura pentru a se încadra în dimensiunea printului. De aceea, zona de Bleed trebuie respectată, pentru a nu pierde din elementele alese în design-ul grafic.
Optează pentru griduri și respectă dimensiunile lor
Vrei să adaugi mai multe fotografii în design-ul grafic, fără ca acestea să ocupe foarte mult spațiu și fără ca acestea să depășească marginile? Gridurile sunt modalitatea perfectă de a “lega” imaginile în cadrul designului, păstrând în același timp unitatea.
Recomandăm, totuși, să se respecte marginile gridurilor pentru a evita un print fără probleme și fără greșeli de design grafic.
Folosește programe profesionale care asigură un design grafic clar
Este foarte important ca designul să fie realizat cu ajutorul aplicațiilor profesionale, precum sunt următoarele: Adobe Photoshop, Illustrator, Affinity Designer, Adobe InDesign etc.
Aceste aplicații, create special pentru partea de design grafic, asigură descărcarea și salvarea designului la o claritate perfectă pentru print. Prin folosirea acestor tooluri profesionale, toate elementele de conținut își păstrează calitatea, în special pe partea de culori/umbre.
Alege mereu Creativitatea
Un design creativ se va transforma într-un print care va fi apreciat de toată lumea și, cel mai important, imediat reținut. Creativitatea joacă un rol important, iar să prezinți un print creat “altfel” publicului larg îți va aduce numai beneficii pe partea de notorietate (popularitate) a brandului.
Nu te limita la o singură parte a printului
Nu uita, orice foaie de print are 2 părți pe care le poți folosi creativ pentru a crea un design grafic aparte. Încearcă să te folosești de acestea pentru un print care stârnește curiozitatea, care atrage imediat atenția și care va fi apreciat oricând.
Gândește mereu “outside the box” și nu îngrădi niciodată ideile creative. Până la urmă, acestea dau naștere celor mai memorabile printuri din istorie.
Există mai multe dimensiuni de print pe care le poți folosi
Nu te limita la cea mai comună dimensiune de print – A4. Joacă-te puțin cu designul și adu creativitatea în prim plan, atunci când alegi ideile de print.
Spre exemplu, poți folosi o dimensiune mai mică a paginii, care să contrasteze cu textul foarte mare printat. Sau, dacă în design-ul grafic s-au folosit multe elemente rotunde (cercuri, forme ovale), poți alege să rotunjești chiar și marginile printului pentru a păstra unitatea elementelor.
Creativitatea are limite doar dacă tu le impui!
Sfaturi de la agenția ta de printing
Un design grafic bun are nevoie de o agenție de printing la fel de bună pentru a prinde viață. Iar dacă agenția respectivă nu este pregătită cu echipamentele și serviciile necesare, pentru a crea un print perfect, toată munca depusă poate fi irosită.
De asemenea, îți recomandăm să menții permanent legătura cu agenția ta de printing, pentru a te asigura că dimensiunile și elementele designului respectă cerințele de print, iar serviciul ales va satisface nevoile tale. Nu ezita să ceri soluții alternative de print, care pot chiar reduce bugetul alocat pentru această parte.
Sperăm că sfaturile noastre de mai sus îți vor veni în ajutor și te vor ajuta să realizezi designul perfect pentru print, precum și să alegi serviciile care ți se potrivesc în cadrul unei agenții de printing.
Noi îți stăm la dispoziție pentru mai multe sfaturi și detalii despre serviciile Antel aici!
Abonează-te la Newsletter
CONTACT
Telefon:
0258 817 407
0358 101 028
Telefon/Fax:
0258 817 407
Email:
antel@antel.com.ro